Falkland - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Eveliene Stefan Wil en Wilma Udenhout - WaarBenJij.nu Falkland - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Eveliene Stefan Wil en Wilma Udenhout - WaarBenJij.nu

Falkland

Door: Wilma, Wil, Eveliene & Stefan

Blijf op de hoogte en volg Eveliene Stefan Wil en Wilma

02 December 2008 | Falkland Eilanden, Port Stanley

Hallo allemaal,

We zijn vandaag aangemeerd bij de falkland eilanden. We zijn ook aan land geweest. Met een tour vanuit het schip. Tot onze grote schrik moesten we met groepsnummer 13 op onze borst op hetzelfde bootje waar we een hoop glas in onze nek hadden gekregen van de week.

Het was een mooie tour met een busje en daarna hobbelen in een Jeep. Wil is 10 keer klaargekomen zei die, met dat gehobbel. Bewijs lag onder het bankje, of was het mayo van z'n hamburger.

Veel pinguins bij de prachtige lagoon, ook de koningspinguin, gieren, meuwen en ander diergespuis.

Kortom prachtig. Als toetje kwam er nog een zwart-witte dolfijn naast onze boot zwemmen op de weg naar het schip.

Mooie plek om te wonen op de eilanden, lekker rustig met maar een bewonersaantal van 3000 mensen.

Vanavond weer uitvaren en morgen een zeedag. Daarna zijn we puerto madryn en argentinie. Daar schijnen de walvissen te zijn.

Later weer meer!!!!!!!!!1

Groeten!!!!!!!!!!

• 02 December 2008 - 19:09

Stefan:

Oh ja, we hebben eindelijk een trui gevonden voor Wil. In Chili lachten alle winkeliers ons uit, want die maat hebben ze daar niet. Naar de kleur mogen jullie raden!!!

Groet,

Stefan

• 02 December 2008 - 19:10

Hans Van Geel:

Maar 3000 mensen op de falklands?

Waar hadden die Britten en Argentijnen het over, een paar jaar terug!Wat een geneuzel!!!!!!!!!

Prettige voortzetting. En tot binnekort

• 02 December 2008 - 19:18

Judith:

Hey vakantiegangers,

Zo te horen vermaken jullie je goed!! Gelukkig maar......begin jullie nu wel te missen hoor!

Ik denk dat die trui......m.m.m..m.m. effe denken....oranje is...hihihi!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Had voor Will en cadeaubon gekocht van Ome Karel, mekkelijk!!

Tot over 8 dagen dan maar!! Veel plezier nog!

xxxxx Judith, Dennis en Luna

• 03 December 2008 - 08:15

Mien:

IK word hardstikke jaloers op jullie,als Geert dit leest van jullie dan wil hij daar ook wel naartoe,hardstikke mooi geniet ervan en de foto's die zien wij thuis wel,ik ga nu tennissen en de worstebroodjes zijn ook al in de diepvries voor de kerst.groeten van Mien

• 03 December 2008 - 08:29

Jacqueline Coppens:

Wat een heerlijke reis zijn jullie aan het maken, je maakt ons best een beetje jaloers hoor, maar jullie hebben het verdiend.....dus geniet er nog effe van.
    Knuffel......

• 03 December 2008 - 12:22

Ton:

De kleur van de trui denk ik is ....donkerrood hahahahhahahhahahhaha nee hoor oranje
    Ik wilde graag reageren op de klodder mayonaise maar het wordt te ordinair De reactie houd ik dan maar voor mezelf
    ja ook ik word jaloers hoor. Al die mooie en gezellige verhalen en nu nog de bijbehorende fotoos bekijken
    Geniet met volle teugen en ook ik zal heel erg blij zijn wanneer jullie terug zijn
    Heel veel groeten en een dikke zoen Ton

• 03 December 2008 - 13:57

Wilma Hamers:

Ik wil nog ff een kleine reactie plaatsen over de Falkland eilanden.

Je hoort weleens van mensen die in een land komen en daar ineens verliefd op zijn. Nou dat zijn voor mij dus de falkland eilanden.

Zee en heel veel verschillende roofvogels , ze vliegen boven de de puigins om te kijken of ze een baby-puigins alleen laten om ze vervolgens op te eten. Wat is de natuur daar mooi.

Verder was de off the road ook echt off the road hobbelen zeg maar gerust door elkaar schudden. Onze Will en ik zijn echt van plan om hier een keer een vakantie van 2 weken door te brengen SCHITTEREND

Groeten van wil & Wilma

• 03 December 2008 - 15:52

Jan En Ana:

ik woon toch in een mooi land hahahahahaha.
    voor je 2 weken daar op vakantie gaat eerst een week bij ons hahahaha.
    geniet maar lekker jullie verdienen het
    groetjes jan en ana

• 03 December 2008 - 20:24

Kees En Helma:

Wat jammer dat jullie geen foto`s kunnen sturen, wij kijken er wel naar uit om al dat moois te zien.Onze slaapkamer is klaar dus vannacht slapen wij daar voor het eerst in.Zal voor ons ook wel weer wennen zijn.
    Niet te verliefd op dat land worden want wij kunnen jullie niet missen...
    Groetjes xxx Pa en Ma

• 04 December 2008 - 12:43

Gerrie En Wim:

hallo luitjes`.wat zien jullie mooie dingen. geniet ervan. in udenhout valt de natte sneeuw naar beneden,goei kachelweer sinterklaasweer.groetjes.

• 04 December 2008 - 21:55

Helma:

heb ff googled de falkland eilanden ze zijn prachtig ben erg benieuwd naar de foto,s
    goed kijken of je walvissen ziet en een goede vaart gewnst naar argentinie
    doei doei
    groetjes helma

Verslag uit: Falkland Eilanden, Port Stanley

Wij gaan op 14 november 2008 naar Santiago de Chili.

10 December 2008

Falkland

30 November 2008

Afgelopen twee dagen
Eveliene Stefan Wil en Wilma

Wij gaan op 14 november 2008 naar Santiago de Chili. Stefan en Eveliene hebben nog niet eerder gevlogen Dus pakken we het meteen goed aan... 17 uur lang vliegen met een tussen stop in Atlanta (Amerika) van 6uur.... Allereerst gaan we op familiebezoek van 8 dagen. De broer van Wilma (Jan) die dan weer tevens de oom is van Eveliene woont in Santiago de Chili samen met zijn vrouw Ana en 2 kinderen. Hij woont in de kunstenaarswijk(zo staat geschreven...)Bellavista. Wij gaan de stad bezichtingen en na 8 dagen gaan we per cruiseschip vanuit Valparaiso om Zuid-Amerika heen. We zitten maar drie hele dagen op het schip en de andere dag gaan we van boord en het bezoeken verschillende plaatsen en natuurschoon aan het zuidelijke deel van Zuid-Amerika... Na een dagje Urugay meren we op 7 december aan in Buenos Aires (Argentinië) Daar hebben we nog een overnachtiging en met een tussen stop van 12uur in Atlanta komen wij op 10 december weer aan in Amsterdam. Kortom wij gaan genieten van deze verre reis, familie, cultuur, zon, zee en bijzondere indrukken. Genieten jullie mee!! Wij zullen met enige regelmaat een bericht op deze site zetten. Vergeten jullie ook niet om zo af en toe een bericht te mailen naar ons en oja alle nieuwtjes graag ook doormailen. Mocht de boot zinken, geen nood, onze Wil kan overal staan en wij hebben een zwemdiploma.

Actief sinds 24 Sept. 2008